Ce se pregătește în 2019 pentru banking-ul digital?

Se așteaptă ca 2019 să fie un an plin de schimbari în  zona banking-ului digital, având în vedere că numeroase proiecte ajung la maturitate după investițiile masive de anul trecut iar băncile locale vor simți în mod real amenințarea marilor companii din tehnologie.

Cea mai mare bancă din piață va lansa Neo și creditarea digitală

După integrarea Bancpost, încheiată în ultimele zile din 2018, cel mai important proiect al Băncii Transilvania devine Neo, o platformă digitală prin care banca promite că „banking-ul nu va mai fi la fel”.

În alte țări, mai multe bănci tradiționale au ales să dezvolte entități distincte (neo-banks), care să ajute clienții digitali, la costuri mult mai mici.

Google va livra servicii financiare după obținerea licenței de e-money în Europa

Google își va face intrarea pe piață serviciilor financiare prin lansarea Google Pay, în primul trimestru al anului iar cu licența de e-money va emite în viitorul apropiat și carduri, așa cum fac și alte FinTech-uri europene, precum Revolut, Monzo sau N26 (toate având însă în prezent și licență bancară).

Apple Pay și în România

Se pare că strategia pe Europa a Apple vizează intrarea cu Apple Pay în toate piețele până la final de 2019, estimând că majoritatea sunt pregătite pentru a face un astfel de produs profitabil.

ING va oferi creditul 100% digital și pentru non-clienți

În planurile ING, este un process care va permite viitorilor clienți să își deschidă relația cu banca printr-un proces  digital.

BCR îl va extinde pe George cu funcția de plată și creditare digitală

În prima parte a anului, platforma George va integra plățile NFC iar BCR va deveni a treia bancă din piață care va permite plățile cu telefonul mobil.

Revolut poate ajunge la 400.000 de clienți până la final de an

Potrivit estimărilor, până la sfârșitul primului semestru Revolut ar trebui să ajungă în România  la 250.000 utilizatori, de la 135.000 în prezent. Pentru finalul anului, targetul este de 400.000 de clienți.

Raiffeisen lansează creditarea digitală și face un upgrade aplicației mobile

În 2019 Raiffeisen va oferi creditarea 100% digitală, utilizând certificatele calificate iar procesul va fi integrat și în noua aplicație mobile.

BRD lansează o platformă digitală omni-channel

Și BRD face păși în direcția digitală, lansând o platformă digitală omni-channel care va susține aplicațiile de online și mobile banking și, pe viitor, alte canale de interacțiune cu clienții: branch/call center.

Carduri și plata cu telefonul de la Orange

Orange Money, IFN-ul sub umbrelă căruia operatorul telecom Orange livrează servicii financiare, oferă deja utilizatorilor conturi IBAN, și în curând va emite și carduri fizice de credit și de debit.

eMag  ar putea intra în zonă serviciilor financiare cu eMag Pay

eMag ar putea deveni în curând un concurent serios al băncilor, având clienți fideli care folosesc frecvent cardul, peste 500.000 dintre aceștia alegând să își înroleze cel puțin un card în aplicația eMag pentru a face plățile mai rapid.

 

 

Sursa: wall-street.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top