Mastercard și Microsoft colaborează pentru a îmbunătăți modul în care oamenii își folosesc și își administrează identitatea digitală.
Accesul la o identitate digitală recunoscută universal poate oferi utilizatorilor experiențe noi și de o calitate mai buna, în cadrul interacțiunilor cu diferite business-uri sau servicii:
- grăbește procesul de identificare pentru cel ce solicită un nou cont bancar sau un împrumut;
- permite o experiență personalizată și eficientă a cumpărăturilor online și în magazine, indiferent de modalitatea de plată, de dispozitivul de plată sau de furnizorul de servicii;
- simplifică interacțiunile cu agențiile și cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea pașapoartelor sau asigurarea contribuțiilor sociale;
- optimizează și asigură o utilizare simplificată a serviciilor de e-mail, a rețelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzică și a platformelor de ridesharing.
Momentan, verificarea identității online este în continuare condiționată de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionată de o entitate centrală (numărul pașaportului, adresa, numărul permisului de conducere sau despre alte informații pentru autentificare ale utilizatorului).
Ce schimbări va aduce noul serviciu de administrare a identității digitale?
Clienții vor putea să introducă, să controleze și să distribuie datele de identitate așa cum își doresc, prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc în fiecare zi.
„Peisajul identității digitale de azi este neuniform, iar ceea ce funcționează într-o anumită țară nu funcționează și în alta. Avem oportunitatea de a dezvolta un sistem care să-i pună pe oameni pe primul loc, oferindu-le control asupra propriilor date de identificare și a locurilor în care acestea sunt folosite. Colaborarea cu Microsoft ne aduce cu un pas mai aproape de a face să devină realitate un serviciu de administrare a identității digitale care să fie interoperabil la nivel global”, declară Ajay Bhalla, President, Cyber and Intelligence solutions, Mastercard.
Mai mult, această inițiativă legată de identitatea digitală ar putea ajuta și în ce privește următoarele aspecte:
Înregistrarea identității
Peste un miliard de oameni, majoritatea femei, copii și refugiați, nu sunt recunoscuți în mod oficial; o identitate digitală i-ar ajuta să aibă acces la servicii de sănătate, financiare și sociale.
Verificarea identității
Oamenii ar putea să interacționeze cu comercianți, cu bănci, cu agenții guvernamentale și cu nenumărați furnizori de servicii digitale, într-un mod mai simplu, mai rapid, mai sigur și cu un cost mai mic.
Prevenirea fraudei
O singură identitate digitală poate ajuta la reducerea fraudei și a furtului de identitate în diferite forme.